Susanne Åkeson RosencrantzSelger Volkswagen, Örebro

Susanne startet på omsorgslinjen på videregående skole, hovedsakelig fordi vennene hennes gjorde det, men skjønte snart at det ikke var noe for henne. "Jeg er selger", sier Susanne. Noe hun tenker er noe man er eller ikke er fra begynnelsen.

Susanne kom i kontakt med Möller Bil i 2016 siden da hun jobbet som selger i et annet selskap. Hun ble spurt om hun kunne tenke seg å selge biler i stedet, og siden da har hun jobbet som Volkswagen- selger hos Möller Bil i Örebro. Susanne er også kunstner og har et tett samarbeid med Expressen Leva & Bo.

- En typisk dag for meg kan se stikk motsatt ut av dagen i går. Det er fordi vi jobber med
kunder og alle individer er forskjellige, sier hun.

En vanlig dag kan for eksempel bety utlevering til en familie som henter sin aller første nye bil. Det kan også bety at en eldre dame kommer inn i butikken og ønsker hjelp til å koble telefonen i bilen, eller en fornøyd kunde som bare kommer innom for å formidle sin glede over sin nye bil. Noen kommer også innom for å ta en kaffe og snakke litt. Og det er greit, alle er velkomne.

- Det beste med å jobben som selger er å bygge relasjoner. Å skape tillit til kunden. Å ta kunden til målet, uansett hvordan vegen dit er, handler om at vi sammen når det endelige målet som et lag. Jeg elsker relasjoner, og som selger, kobler jeg meg direkte til kunden og går inn i kundens boble.

Å være en god selger for Susanne er å se kunden.

- Fremfor alt må man lytte, det er veldig viktig! Du må kunne reflektere kunden, så når jeg jobber, prøver jeg alltid å skape et klart bilde av kunden min. Hva personen jobber med, hva han eller hun interesserer seg for etc. Så er det viktig for meg å forsøke å være glad. Det sies at smil smitter, og det er virkelig sant.

- Möller Bil er en god arbeidsgiver. Selskapet har et godt verdigrunnlag og det føles trygt å jobbe her. Jeg trives veldig godt hos Möller Bil Örebro. Det er et veldig godt samhold i salgsgruppa, vi er som en familie og det er bra. Kundene er også en viktig grunn til at jeg trives. Jeg elsker virkelig forholdet til kundene mine.